Novemberi köd és eső a Budai-hegységben

2023. március 28. 21:45 - mesterpm

November 16.-a előtti héten komoly aggodalommal figyeltük tervezett utunk időpontjára ígért időjárást. Ez hol felhős, de néha napos, hol esős, volt. Mikor felvirradt a túra napja, Budapestet ködös, szürke idő jellemezte. Sajnos hegyikerékpáros túránk indulási helyén a Szépvölgyi út végén található Kecske-hegy parkoló 2-n is hasonló volt a helyzet.

Mindenesetre, ha már odaértünk, beöltöztünk jó melegen bár nem esett, de felvettük az esőkabátokat, hogy a fákról hulló cseppek és a folyamatosan szitáló köd ne áztasson el minket és nekivágtunk.

A sárga jelzést választottuk indulásként, ami igen kalandosra sikerült, az út az Újlaki-hegy tetejére nagyon sziklás és teljes mértékben tekerhetetlennek bizonyult, de egy kis bringacipelés sose riasztott minket vissza, így a csúcson a gyönyörű kilátást is megörökítettük.

Innen a csuromvizes erdőn a sárga jelzésen Solymárig tekertünk. Itt a patak melletti út napos hétvégéken tömegeket vonz, mivel kedd volt és eső, így alig láttunk valakit, ellenben megnézhettük kedvenc Jegenye-völgyi vízesésünket, majd egy általunk még éppen tekerhető emelkedőn Nagykovácsiig jutottunk.

Nagykovácsi széléről begurulva a központba várt ránk a megérdemelt ebéd a szürreális kinézetű Unicornis Fagyizóban. A gyerekrajzoktól és színes gumicukorkáktól és ki tudja még mitől hemzsegő üzlethelységet imádtuk, először mert meleg volt benne, majd mert remek hamburgert és forrócsokit kaptunk, így feledtetve az átázás és átfagyás érzését.

Innen a Zöld háromszög, kék kereszt, sárga és piros jelzések kellemesen tekerhető mászások és az időjárásnak megfelelően visszafogott lejtőzések mellett jutottunk fel a János-hegy tetejére, ahol valami teát terveztünk inni, de még a Libegő állomása is zárva volt 2 órakkor, így némi szendvics és keksz elfogyasztása után indultunk Hűvösvölgy felé, ahonnan még egy hosszabb emelkedő és vissza is jutottunk kiinduló pontunkhoz a parkolóba.

Az őszi erdő így is szép volt, hogy ködben jártuk be. A túra nem volt túl hosszú, mert hát korán sötétedett, de év záró túrának tökéletesen megfelelt. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a barangolást a Budai Hegységben.

Töltsd le a túraútvonalat gpx és kml formátumban

Turista útvonaltervező

Relive

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.